Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

niedziela, 24 maja 2020

Mannowiec z malinami i galaretką


Czy jest ktoś kto nie zna tego deseru z dzieciństwa? Mama zawsze robiła nam takie kostki i polewała syropem owocowym, ależ to było pyszne!

Na ciepłe majowe dni nie ma nic lepszego na słodki deser niż  to ciasto na biszkoptowych języczkach z soczystymi malinami i galaretką. Orzeźwiające nie przesłodzone.

Ciasto do zrobienia dosłownie w kilka chwil, jest  bardzo smaczne i zachwycają się nim nawet ci którzy nie przepadają za kaszą manną, gwarantuję, że w tej postaci zje ją każdy, to deser na różne okazje.







Składniki na formę 21/31 cm

14 sztuk podłużnych biszkoptów
1 litr mleka
1 szklanka kaszy manny
1 szklanka cukru
20 dag masła
16 g cukru waniliowego
50  ml amaretto
2 łyżki wiórek kokosowych
1 łyżka ciemnego kakao
30 dag malin


Sposób przygotowania:

Formę wkładamy papierem do pieczenia (ja miałam ceramiczną więc nie wykładałam niczym)
Na dnie układamy biszkopciki ściśle koło siebie.

Przygotowujemy masę:
Mleko wlać do  garnka z grubym dnem, wsypać cukry, dodać masło prosto z lodówki, całość doprowadzić do wrzenia, do gotującego wsypać kasze mannę i mieszając gotować 2 minuty od zagotowania aż masa zgęstnieje, zestawić z ognia wsypać wiórki kokosowe wlać amaretto  i dokładnie wymieszać. ¾  gorącej masy wylać na biszkopty(dzięki temu nie będą suche tylko wilgotne) rozprowadzić łyżką, do reszty gorącej masy wsypać kakao i szybko wymieszać, wyłożyć na białą masę, wygładzić, zostawić do wystudzenia. Na zimną masę wyłożyć maliny.

Galaretki malinowe rozpuścić w 700 ml wrzątku, zostawić do wystygnięcia, zimną i lekko tężejącą wylać na owoce chłodzić całą noc w lodówce, najlepiej smakuje zimny prosto z lodówki.


Smacznego!



3 komentarze:

  1. Ja wczesniej nie znałam tego ciasta, ale wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. prosty przepis i najlepsze w smaku !:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj zazdroszczę Ci konwalii :) Ja w tym roku nie miałam konwalii, a to moje ulubione kwiaty.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło za każdy konstruktywny komentarz dotyczący przepisu. Chętnie w miarę możliwości odpowiem na każde zapytanie, więc pytaj śmiało !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj