Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

czwartek, 25 sierpnia 2016

Pierogi ruskie z boczkiem



Odkąd sięgam pamięcią robiła je moja babcia.
Potem zaniechane przez mamę która ich nie lubiła i nie robiła.
Ja zrobiłam je pierwszy raz, o zgrozo,  czemu tyle zwlekałam! dla moich mięsożernych domowników to był strzał w dziesiątkę,  bo podejrzewam że z samymi ziemniakami i serem by im nie smakowały, wkładka mięsna musi być i tak powstały „unowocześnione” pierogi ruskie. Są bardzo smaczne, najlepsze zaraz po ugotowaniu.




Składniki:

Ciasto:
Około 350-400 ml gorącej wody
1 jajko

Farsz:
70 dag gotowanych ziemniaków
20 dag twarogu
1 jajko
35 dag łuskanego boczku
2 cebule
2 ząbki czosnku
Sól do smaku
Pieprz ziołowy do smaku

Sposób przygotowania:

Farsz:
Całkiem zimne gotowane ziemniaki mielę w maszynce do mięsa-(zawsze robię, gdy zostanie mi ziemniaków z obiadu z poprzedniego dnia, wtedy nic się nie marnuje). 
Do ziemniaków dodaję całe jajko, twaróg.

Boczek kroję drobniutko w kostkę nożem, wrzucam na patelnię i mieszam do momentu aż się wytopi i lekko zrumieni, wtedy dodaję posiekaną cebulkę i czosnek, podsmażam wszystko, doprawiam solą do smaku i gdy przestygnie, dodaję do ziemniaków. 
Trochę boczku z cebula odkładam do okrasy. 
Całość mieszam, doprawiam do smaku solą i ziołowym pieprzem.


 Ciasto:
Z mąki gorącej wody i jajka zagniatam jednolite gładkie ciasto, wałkuję, wycinam kółka, nadziewam farszem, zlepiam pierożki, gotuję w osolonym wrzątku około 3 minuty od wypłynięcia. Przed podaniem polewam okrasą.
Smacznego!

3 komentarze:

Będzie mi miło za każdy konstruktywny komentarz dotyczący przepisu. Chętnie w miarę możliwości odpowiem na każde zapytanie, więc pytaj śmiało !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj