Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

środa, 5 sierpnia 2015

Ogórki w zalewie z czarnym pieprzem

  • Sezon na ogórki w pełni....u mnie tak obrodziły że momentami mam ich dość, więc upycham w słoikach ile się da.
  • Takie ogórki robię zawsze w sezonie, bardzo lubi je moja córcia mimo że są dość ostre, polecam jako dodatek do obiadu zimą.
  • Robię je od lat, przepis sprawdzony, prosty, i bardzo dobry!



  • Składniki:
  • 3 kg ogórków
    1 główka czosnku
    1/2 kg cukru
    2 szklanki octu 10%
    4 łyżki soli
    8-10 łyżek oleju roślinnego
    4 łyżki świeżo zmielonego czarnego pieprzu

Wykonanie:

Ogórki ze skórką myjemy kroimy na plasterki, zasypujemy solą podaną w przepisie odstawiamy na 3 godziny aby puściły sok.Po upływie 3 godzin sok z ogórków odlewamy do garnka, wsypujemy cukier, wlewamy ocet, gotujemy

Do ogórków dodajemy ząbki czosnku wsypujemy pieprz, wlewamy olej, mieszamy.Zalewamy całość gorącą zalewą, odstawiamy na 2 godziny po czym wkładamy do wyparzonych czystych słoików, zakręcamy, pasteryzujemy 2-3 minuty od zagotowania.

Smacznego!

Róbmy przetwory!

4 komentarze:

  1. Super pomysł na pyszne ogòreczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hehe, u mnie też ogórkowe szaleństwo trwa, zaczynają mi się słoiki kończyć :D

    OdpowiedzUsuń
  3. robię podobnie tylko daje mniej cukru i octu a więcej oleju i siekaną pietruszkę dodaję pycha do placków ziemniaczanych :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło za każdy konstruktywny komentarz dotyczący przepisu. Chętnie w miarę możliwości odpowiem na każde zapytanie, więc pytaj śmiało !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj