Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

poniedziałek, 3 września 2018

Placuszki jogurtowe z jabłkiem


Jesień zbliża się wielkimi krokami, kwitną wrzosy, słoneczko choć niżej świeci to jednak jeszcze ciepło grzeje, przed nami babie lato...mam nadzieję, na długą słoneczną tę porę roku....Choć moje ostatnie przeżycia życiowe nie napawają mnie pozytywnym nastawieniem do świata , to jednak staram trzymać się dzielnie i działać.
Dziś mam dla Was przepis na bardzo puszyste i proste w wykonaniu placuszki na gęstym jogurcie greckim z jabłkiem, to propozycja na słodkie drugie śniadanie czy podwieczorek. Dzieci będą zachwycone ! Można zjeść na tarasie czy w altance, korzystajmy ze słońca póki się da!




Składniki:
40 dag gęstego jogurtu naturalnego np. greckiego
2 jajka wiejskie
1,5 szklanki mąki pszennej
3 łyżki cukru
1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
Szczypta soli
1-2 jabłka
Olej sojowy lub rzepakowy do smażenia

Sposób przygotowania:
Jajka wbić do szklanej miski roztrzepać trzepaczką z cukrami, do masy jajecznej dodać jogurt naturalny, wymieszać, dodać szczyptę soli, wsypać mąkę pszenną wymieszaną z sodą, ponownie wymieszać do połączenia. Ciasto ma ma mieć konsystencję gęstej śmietany.


Jabłka umyć (ja nie obierałam ze skórki, mam z ekologicznego sadu)pokroić na talarki.

Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju, nakładać łyżką porcje ciasta formując placuszki, w ciasto powciskać plasterki jabłka, smażyć  po dwie minuty z każdej strony na złocisto.
Podawać ciepłe, można oprószyć pudrem.

Smacznego!



4 komentarze:

  1. Świetnie wyglądają :) Pewnie tak samo smakują! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia :) Nie ma to jak spozywac posiłki na świeżym powietrzu. Placuszki zachęcają do zjedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam dzisiaj placuszki tylko że bez jabłek. Moje dzieci wolały placki solo i powiedziały że były to najlepsze placki jaki zrobiłam a próbowałam już różne przepisy.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło za każdy konstruktywny komentarz dotyczący przepisu. Chętnie w miarę możliwości odpowiem na każde zapytanie, więc pytaj śmiało !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj