Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

wtorek, 13 grudnia 2022

Puszysty sernik bez spodu

 

Kremowy, wilgotny a zarazem delikatny jak chmurka, jest idealny na świąteczny czas.

Jeśli chodzi o serniki to zawsze kombinuję po swojemu tutaj przy tym przepisie nie ma takiej potrzeby. Upiecze go każdy, nie sprawia najmniejszych problemów, sernik w piekarniku rośnie potem trochę opada ale zostawia w sobie puszystość. Bez spodu. Ciężko odmówić sobie dokładki.








 

Tortownica o wym 26 cm

 

Składniki:

1 kg dobrego twarogu z wiaderka używam Piątnica lub Wieluń „Mój Ulubiony”

6 jajek

1 1/3 szklanki cukru pudru

25 dag miękkiego masła 82%

16 g cukru wanilinowego Dr.Oetker

150 ml śmietanki 30%

4 łyżki mąki ziemniaczanej


Dekoracja:

Polewa z białej czekolady

Posypka cukrowa Super Bohater Dr.Oetker

 

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki powinny mieć jednakową temperaturę pokojową.

Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem i cukrem wanilinowym na puszystą jasną masę, miksując dodawać po jednym żółtku jaj aż do skończenia. Dodać zmielony twaróg z wiaderka i zmiksować do połączenia, na koniec wlać śmietankę i wsypać mąkę ziemniaczaną, wymieszać.

Białka jaj osobno ubić na sztywną pianę, połączyć z masą serową. Wymieszać delikatnie ale dokładnie.

Tortownicę nasmarować masłem, oprószyć bułka tartą-ja oprószyłam zmielonymi orzechami arachidowymi, wylać masę serową. Wyrównać. Włożyć do nagrzanego do 170*c piekarnika na grzaniu góra dół i piec około 60 minut. 

Po upieczeniu sernika nie wyjmować tylko uchylić delikatnie drzwiczki i zostawić do całkowitego wystygnięcia, zimny udekorować dowolną polewą.



Słodkich wypieków.

 

4 komentarze:

  1. Sernik wyglada cudownie. Na pewno wypróbuje przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęcam, to mój ulubieniec 🤭

    OdpowiedzUsuń
  3. Piecze się mam nadzieję że wyjdzie bo wygląda na zdjęciu obłędnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Sernik jest pyszny piekę juz kilka razy

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło za każdy konstruktywny komentarz dotyczący przepisu. Chętnie w miarę możliwości odpowiem na każde zapytanie, więc pytaj śmiało !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj