Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

poniedziałek, 16 maja 2016

Ciasto z rabarbarem i budyniem biszkoptowym

Sezon na rabarbar jest krótki, to warzywo nadaje wypiekom oryginalny słodko-kwaskowy smak.
A najlepiej smakuje na kruchym spodzie, dodatek słodkiego biszkoptowego budyniu wspaniale przełamuje jego kwaśny smak. Klasyka która oczaruje domowników i gości ;)





Składniki:

Blaszka 25/30 cm

Ciasto kruche:
3 czubate szklanki mąki pszennej
25 dag masła
3 żółtka
1 całe jajko
3 łyżki śmietany
¾ szklanki cukru
16 g cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Dodatkowo:
1 litr mleka

Łodygi rabarbaru-ilość wg uznania
4 łyżki brązowego cukru z cynamonem

Sposób wykonania:

Ciasto:
Mąkę przesiewamy do miski, mieszamy z proszkiem do pieczenia, dodajemy cukry, żółtka, wbijamy jajko, dodajemy śmietanę i wiórki zimnego pokrojonego masła, zagniatamy ciasto kruche.
¾ części ciasta wylepiamy spód wyłożonej pergaminem blaszki, resztę owijamy w folię spożywczą i wkładamy do zamrażarki do zmrożenia.


Łodygi rabarbaru, kroimy w kostkę, mieszamy z brązowym cukrem w misce, posypujemy ciasto.

Budyń gotujemy z 4 łyżkami cukru tak jak w przepisie na opakowaniu na litrze mleka, gorący wylewamy na rabarbar, zmrożone ciasto ścieramy na tarce.

Wstawiamy do nagrzanego do 180*c piekarnika i pieczemy około 40 minut, studzimy przy otwartych drzwiczkach.
 Całkiem zimne ciasto posypujemy grubo cukrem pudrem.

Słodkich wypieków!

10 komentarzy:

  1. Cudne! Rabarbaru do budyniu jeszcze nie wkładałam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się wspaniale, fajny przepis :) i jakie ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne ciacho, musi być bardzo pyszne

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepięknie się prezentuje:) musi też bosko smakować:) ja mam dzisiaj też rabarbar ale w mini serniczkach...

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie ciasta, a z tym budyniem biszkoptowym to mnie zaskoczyłaś, bo takiego jeszcze nie znałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tez się skusze takiego ciacha jeszcze nie robilam

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha ciasto :) sezon na rabarbar trwa

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam to ciacho już w zeszłym roku i było pysznie :-).Dziś właśnie przypomniał mi się ten przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zamiast brązowego cukru z cynamonem co można dodać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykły, trzcinowy, zmieszany ze szczyptą cynamonu.

      Usuń

Będzie mi miło za każdy konstruktywny komentarz dotyczący przepisu. Chętnie w miarę możliwości odpowiem na każde zapytanie, więc pytaj śmiało !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj