Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

poniedziałek, 30 stycznia 2017

Frytki z jabłek





Karnawał to nie tylko pączki, faworki i oponki ....
Ja zrobiłam frytki ....ale nie są to zwykłe frytki, tylko z jabłuszka, chrupiące aromatyczne i pachnące szarlotką, o tak! ...moje dziecię ukradło całą miskę i zabrało do pokoju.... a ja tylko zdążyłam spróbować...... takie dobre !
Na słodką przekąskę idealne.



Składniki:

3-4 sztuki twardych jabłek
3 żółtka
3 białka
1 łyżeczka soku z cytryny
½ szklanki tortowej mąki
 100 ml mleka
½ łyżeczki mielonego cynamonu
Cukier puder do posypania
Olej do smażenia

Sposób przygotowania:

Jabłka obieramy ze skórki, po wydrążeniu kroimy  w słupki jak na frytki, skrapiamy  sokiem z cytryny aby nie ściemniały.
Białka ubijamy na sztywną pianę. Osobno w naczyniu miksujemy żółtka, wlewamy mleko, wsypujemy mąkę, oraz cynamon i miksujemy na jednolite ciasto, ma mieć konsystencję gęstej śmietany, na sam koniec dodajemy ubite białka, mieszamy tylko do połączenia.
W szerokim rondlu rozgrzewamy olej, jabłka maczamy w cieście i smażymy na złocisto.
Usmażone wyjmujemy łyżką cedzakową, na talerz wyłożony  ręcznikiem papierowym aby osączyć z tłuszczu, oprószamy pudrem, podajemy jeszcze ciepłe.


Smacznego!







3 komentarze:

  1. Ale fajne pomysły! Frytki jabłkowe super, muszę wypróbować koniecznie, w cale nie takie trudne do zrobienia. Moja rodzina uwielbia takie niespodzianki :) Jaki gatunek najlepiej pasuje do tej przekąski? Pozdrawiam Agnieszko, super przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agata jestem :)
      Myślę że wszystkie twarde i lekko kwaskowe się nadadzą :)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Będzie mi miło za każdy konstruktywny komentarz dotyczący przepisu. Chętnie w miarę możliwości odpowiem na każde zapytanie, więc pytaj śmiało !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj