Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

wtorek, 18 czerwca 2019

Kawa mrożona Mocha frappe z waniliowymi lodami i tartą gorzką czekoladą


W upalne dni nic tak nie dodaje nam energii jak mrożona kawa z odrobiną amaretto lub rumu podana z lodami. Taką kawę z powodzeniem możemy zrobić w domu . Kawa mrożona jest zdecydowanie moją ulubioną. W tej wersji smakuje mi najbardziej . Koniecznie musicie spróbować !





Przepis na 4 duże szklanki:

Składniki:
1/2 szklanki mocnego espresso lub 2 łyżki kawy rozpuszczalnej
1 tabliczka gorzkiej czekolady
1 łyżka rumu lub amaretto
800 ml mleka
6 gałek waniliowych lodów
Tarta czekolada do posypania


Sposób przygotowania:

300 ml mleka podgrzewamy  aż będzie dobrze ciepłe, dodajemy połamaną czekoladę i rozpuszczamy, wlewamy rum lub amaretto i kawę espresso, jeśli nie mamy espresso wsypujemy kawę rozpuszczalną mieszamy dokładnie.

Odstawiamy na 2 godziny do lodówki.

Do kielicha blendera wlewamy pozostałe zimne mleko oraz schłodzony sos czekoladowo-kawowy, dodajemy lody i całość miksujemy.


Rozlewamy do wysokich szklanek, na wierzch można włożyć jeszcze po gałce lodów posypać czekoladą i delektujemy się smakiem.



 Smacznego!

1 komentarz:

  1. W tak upalne dni, jakie ostatnio u nas były, to tylko kawa mrożona. Na inną nie miałem ochoty. Można ją przygotowywać z różnymi dodatkami. Ja ją robiłem od razu jako deser - z lodami, czyli podobnie jak Ty Agato :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło za każdy konstruktywny komentarz dotyczący przepisu. Chętnie w miarę możliwości odpowiem na każde zapytanie, więc pytaj śmiało !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj