Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

wtorek, 10 marca 2015

Makaronowe gniazda w brokułowym sosie

  • Kiedy kolejny raz mój blog wyróżniono i otrzymałam ulubione makarony Międzybrodzkie do testowania bardzo się ucieszyłam, tak powstało danie które zachwyca delikatnym smakiem a jednocześnie jest syte i pożywne, w zasadzie to obiad dla zabieganych a także tani i łatwy.
  • Zdumiewająca symfonia smaków może zabrzmieć z udziałem tak niewielu składników. Mówiąc nieskromnie pycha!







Składniki:

25 dag makaronu gniazda wstążki Międzybrodzki


Sos:
1/2 kg świeżego brokuła
1/2 cukinii
4 łyżki oliwy
1 kulka mozzarelli
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka świeżo wyciśniętego soku z cytryny
20 dag serka topionego śmietankowego
350 ml śmietanki słodkiej 18%
sól morska do smaku
pieprz młotkowany z kolendrą do smaku


Sposób przygotowania:


Makaron gotujemy all dente wg wskazówek na opakowaniu, w osolonym wrzątku z łyżką oliwy.Odcedzamy, trzymamy w ciepłym miejscu.



Sos: Brokuła gotujemy na pół twardo z łyżeczką cukru i szczyptą soli, odcedzamy na sicie.Cukinie myjemy ścieramy na tarce jarzynowej o grubych oczkach.



W rondelku rozgrzewamy oliwę dodajemy zmiażdżony czosnek oraz cukinię i chwilę dusimy około 3 minut. 



Po tym czasie wlewamy śmietankę dodajemy serek topiony i startą na tarce mozzarellę oraz gotowane brokuły i gotując na wolnym ogniu cały czas mieszamy do momentu rozpuszczenia się serków,doprawiamy do smaku solą i młotkowanym pieprzem oraz sokiem z cytryny.mieszamy na talerzu z makaronem



Podajemy od razu.



Zapraszam do zapoznania się z pysznymi makaronami tej firmy Klik  dzięki nim wyczarujesz wspaniały obiad, 
czy pyszną sałatkę a i cena przystępna!

Smacznego!

11 komentarzy:

  1. Pyszne danie :-) też robię podobny sos i jest świetny :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Makaron w takiej wersji na pewno sprawdziłby się na moim stole:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O i to jest to co lubię :) Juz czuję ten smak. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś u nas było na obiad właśnie to danie z tego przepisu,mojej córeczce przypadło do gustu a to najważniejsze jest jak dzieciom smakuje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie PYCHA, ale wydaje mi się, że sos był za rzadki, robiłam z dwóch porcji, dałam 1/3 mniej śmietanki i dwa razy więcej serka topiony go.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam nie specjalnie lubię brokuły, ale w tej wersji wygląda bardzo apetycznie, i napewno to danie będzie gościć w moim domowym menu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam czy zamiast śmietany można dać mleko?

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło za każdy konstruktywny komentarz dotyczący przepisu. Chętnie w miarę możliwości odpowiem na każde zapytanie, więc pytaj śmiało !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj