Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

piątek, 3 lutego 2017

Hummus z czosnkiem


Mam wrażenie, że ciecierzyca nadal jest niedoceniana, a szkoda bo to cenne źródło białka, z powodzeniem może zastąpić mięso w naszej codziennej diecie , oprócz białka to bogactwo witaminy z grupy B oraz błonnika. 

Do hummusu polecam pieczywo, ta pasta do bardzo szybki i zdrowy pomysł na kolację czy śniadanie. Sama ciecierzyca jest neutralna w smaku wiec polecam podkręcić ją dodatkiem czosnku i soku z cytryny.
 Jest pyszna!



Składniki:

¾ szklanki suchej ciecierzycy
3 łyżki pasty tahini (sezamowej)
½ cytryny
3 ząbki czosnku
3 łyżki oliwy z orzechów włoskich lub zwykłej
Szczypta kminu rzymskiego
Sól himalajska do smaku
Świeżo mielony pieprz do smaku

Sposób przygotowania:


Ciecierzycę wsypać do rondelka zalać zimną wodą i zostawić do namoczenia przez 12 godzin, następnie odcedzić, zalać świeżą wodą, ugotować do miękkości, odsączyć , wywar zachować.

Ciecierzycę przełożyć do malaksera , dodać obrane ząbki czosnku, pastę tahini, wlać oliwę , sok z cytryny, doprawić do smaku kminem, solą i pieprzem, zmiksować na gładką masę, gdyby pasta była za gęsta dolać kilka łyżek wywaru  z gotowania, wymieszać.
Pastę przełożyć do miseczki skropić delikatnie oliwą.




Smacznego!


5 komentarzy:

  1. Agatko zgadzam się z Tobą, że ciecierzyca jest pyszna. Gdy poszłam na wojnę z nadwagą bardzo się z nią zaprzyjaźniłam chociaż humusu jeszcze nie robiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja te ugotowane ziarenka jem gołe też, byle nie dużo :D

      Usuń
  2. Jestem na tak,zdecydowanie! :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę zrobić - my ostatnio zakupiliśmy filtr do wody redox fitaqua, który daje nam zdrową wodę - wprowadzamy właśnie w naszym jadłospisie zdrowe potrawy oraz właśnie zdrową wodę. Woda z tego filtra odkwasza organizm oraz zapobiega niszczycielskiemu działaniu na organizm warunków zewnętrznych.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś! będzie mi miło za każdy konstruktywny komentarz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj