Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

czwartek, 17 sierpnia 2017

Pfnutli



Pfnutli-czyli placki z jabłkami w winnym cieście -tradycyjny szwajcarski deser w oryginale przepis na deserowym winie, ja postanowiłam je zrobić po swojemu i użyłam naszego polskiego cydru jabłkowego, naszych smaków lata czyli jabłek i  dodałam rodzynki,  powiem Wam szczerze podeszłam sceptycznie do tego przepisu nie wiedząc czy to wogóle  będzie zjadliwe:)

Efekt przerósł moje najśmielsze oczekiwania, te racuszki są jeszcze lepsze niż na zwykłym cieście!
Od dziś na stałe zagoszczą  w moim menu.

Akcja #MyVictorinox inspiruje!


Składniki:

2 winne jabłka
1 szklanka cydru
około 1/2 szklanki mąki pszennej
1 jajko
2 łyżki cukru  brązowego demerara
1 łyżka rodzynek sułtanek
szczypta proszku do pieczenia
olej do smażenia
cukier puder do oprószenia

Jak wykonać pfnutli?

Cydr przelewamy do rondelka, wsypujemy cukier demerara, stawiamy na gaz i podgrzewamy mieszając do momentu rozpuszczenia cukru, zestawiamy z kuchenki, studzimy. Jajko roztrzepujemy dodajemy do cydru, wsypujemy mąkę z odrobiną proszku do pieczenia,  mieszamy, ciasto ma być gęste -konsystencji śmietany, jeśli by było za rzadkie dosypujemy łyżkę mąki, wsypujemy rodzynki, dodajemy obrane i  pokrojone na plastry jabłka, całość mieszamy delikatnie. 

Na patelni rozgrzewamy niewielką ilość oleju, nakładamy porcje ciasta łyżka, formujemy placuszki, smażymy na złocisto z każdej strony na wolniutkim ogniu kilka minut.
 Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.








Smacznego!
Wpis dodaję do akcji konkursowej Victorinox
trzymajcie kciukasy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło za każdy konstruktywny komentarz dotyczący przepisu. Chętnie w miarę możliwości odpowiem na każde zapytanie, więc pytaj śmiało !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj